Tillsammans blir vi bättre!

Runners Club är en träningsgrupp där värderingar, gemenskap, utveckling och gemensamma mål står i centrum. Med duktiga och erfarna coacher tränar vi tillsammans under september – december två gånger i veckan och januari – september tre gånger i veckan mot ett gemensamt huvudmål, Helsingborg Marathon, Atea Helsingborg Halvmaraton och Resurs Bank Helsingborg Stafett.

ÅRET MED RUNNERS CLUB

Året med Runners Club inkluderar ca 135 pass, massor med delmål och flera aktiviteter både i och utanför spåret. Under hela året har vi en aktiv facebook-grupp för endast medlemmar där coacher lägger upp pepp och info före och efter pass, medlemmar synkar pass mellan gemensamma träningar eller ber om råd kring utrustning. Vi jobbar mycket med gemenskap och att alla ska känna sig välkomna på väg mot slutmålet – Helsingborg Marathon! Oavsett vilket lopp man springer så är vi ett stort och stolt gäng med Runners som alla gläds åt varandras framgångar under den stora löparfesten. Det ska vara kul att springa!

HÖST- OCH VINTERTRÄNING

Hösten: Vi ”Runners” börjar hösten med att lugnt komma igång med fokus på att bygga upp styrka och en bra grundform. Vi jobbar långsamt upp distanserna på en bekväm nivå och springer inga längre pass. Fokus ligger på att bygga en stark grund inför våren!

Vintern: Vinterpassen efter nyår har fokus på att långsamt bygga upp distans och fart. Vi börjar sakta men säkert igång med långpassen på helgen och har fortsatt fokus på att bygga upp kroppen. Vi kör en hel del backträning och bygger en bra gemenskap i vintermörkret.

VÅR- OCH SOMMARTRÄNING

Våren: Under våren börjar tävlingarna komma igång och oavsett om man har specifika tidsmål eller inte så har vi många delmål i form av tävlingar som vi åker på tillsammans.  Nu börjar vi också få in mer fart i passen och intervaller på strandpromenaden är ett roligt inslag. På våren har vi också både Kick Off enbart för medlemmar, med föreläsning och träning med ingen mindre än Mustafa Mohamed 2018 (endast för medlemmar och gratis!) samt ”Camp” för de som vill till en extra kostnad.

Sommar: Under sommaren lägger vi större fokus på långpass och längre intervaller för att förbereda oss för vårt slutmål, maratonhelgen den 1 september! Vi blandar svettiga långpass längs kusten med långa intervaller i skogen och förbereder oss tillsammans.