Välkommen till Runners Club! Läs mer

Tillsammans blir vi bättre!

Runners Club är en träningsgrupp där värderingar, gemenskap, utveckling och gemensamma mål står i centrum. Med duktiga och erfarna coacher tränar vi tillsammans från oktober till september tre gånger i veckan mot ett gemensamt huvudmål – HBGM med Helsingborg Marathon,  HOKA Helsingborg Half Marathon och HBGM Stafett.

ÅRET MED RUNNERS CLUB

Året med Runners Club inkluderar över 150 träningspass, massor med delmål och flera aktiviteter både i och utanför löparspåret. Under hela året har vi en aktiv Facebookgrupp för endast medlemmar där coacher lägger upp pepp och info före och efter pass, medlemmar synkar pass mellan gemensamma träningar eller ber om råd kring utrustning och träning. Vi jobbar mycket med gemenskap och att alla ska känna sig välkomna på väg mot slutmålet – HBGM! Oavsett vilket lopp man springer är vi ett stort och stolt gäng med Runners som alla gläds åt varandras framgångar under den stora löparfesten. Det ska vara kul att springa!

HÖST- OCH VINTERTRÄNING

Hösten: Vi ”Runners” börjar hösten med fokus på att bygga upp styrka, löpteknik och en bra grundform. Vi jobbar långsamt upp distanserna och självklart finns där bonuskilometer att få för dig som redan är uppe på längre pass. Fokus ligger på att bygga en stark grund inför våren.

Vintern: Vinterpassen efter nyår har fokus på att långsamt bygga upp distans och fart. Långpassen på helgen blir längre och längre och vi har fortsatt fokus på att bygga upp kroppen. Vi kör en hel del backträning och bygger en bra gemenskap i vintermörkret.

VÅR- OCH SOMMARTRÄNING

Våren: Under våren börjar tävlingarna komma igång och oavsett om man har specifika tidsmål eller inte så har vi många delmål i form av tävlingar som vi åker på tillsammans.  Nu börjar vi också få in mer fart i passen och intervaller på strandpromenaden är ett roligt inslag. På våren har vi också både Kick Off enbart för medlemmar, med föreläsning och träning med en nationell profil (Mustafa Musse Mohamed, Markus Torgeby och Malin Ewerlöf) (endast för medlemmar och gratis!) samt ”Camp” för de som vill till en extra kostnad.

Sommar: Under sommaren lägger vi större fokus på långpass och längre intervaller för att förbereda oss för vårt slutmål, HBGM den första löpardagen september! Vi blandar svettiga långpass längs kusten med långa intervaller i skogen och förbereder oss tillsammans.